CONTACTEAZĂ-NE

0733 040 000

EMAIL

office@utilben.ro

10 pasi pentru a verifica motorul unui utilaj second hand

By Marian Beniamin on Oct 10 in Tehnologie.

Cum verifici motorul unui Utilaj Second Hand?

 

Cum puteti verifica motorul unui utilaj second hand pe care doriti sa il cumparati?
La orice utilaj second hand motorul este o componenta importanta.
Este important sa efectuati un test corect la motor.
Inainte de a cumpara un utilaj sau echipament second hand este necesar sa verificati starea motorului impotriva semnelor de uzura ce pot aparea dintr-o functionare necorespunzatoare sau o intretinere deficitara. La achizitiile de utilaje second hand exista riscul achizitiei unui utilaj cu probleme. Astfel, este important sa faceti o verificare certa a tuturor utilajelor pentru a va convinge ca sunt in stare buna si gata de pus la lucru.

Aspecte esentiale in verificarea unui motor diesel

 

1. Inainte de pornirea motorului
Cand ati ajuns pe santier si trebuie sa inspectati utilajul de constructi fie ca este vorba despre un buldoexcavator, incarcator frontal, excavator, buldozer, cilindru compactor sau orice alt utilaj de constructii cu motor diesel, va recomandam sa urmariti aceasta procedura. Inainte de a porni utilajul prin rotirea cheii in contact trebuie sa verificati daca motorul este rece. Daca acesta a fost deja incalzit poate sa fie un semn ca are probleme la pornirea la rece, mai precis cu compresia.

 

2. Verificati seria motorului si seria utilajului.
Verifica toate seriile de identificare ale utilajului. Ele trebuie sa fie prezente in mai multe locuri: placuta pe sasiu, cabina, motor, etc. De asemenea partile de caroserie originale ar trebui sa aiba sigla producatorului. Exista multe fraude in domeniul utilajelor second hand, de aceea este important sa verificati toate seriile pentru a evita orice suspiciune.

 

3. Verificati curatenia la motor
Motorul nu ar trebui sa fie spalat. Daca nu este spalat este important sa cauti urme de ulei sau alte lichide si afla motivul existentei lor. Desi arata bine, un motor spalat poate ascunde posibilele scurgeri de ulei sau alte lichide!

 

4. Verificati starea uleiului.
Inainte de pornire la rece verificati si starea uleiului. In cazul in care acesta a fost inlocuit dar filtrele de aer si combustibil sunt vechi si nu s-a mai facut nicio operatie de service este posibil ca acel motor sa aiba probleme serioase.

 

5. Verificati calitatea lichidului de racire
Deschideti rezervorul lichidului de racire pentru a verifica calitatea acestuia. Lichidul ar trebuii sa contina si antigel si alte substante, iar acesta trebuie sa fie mai putin clar fiind chiar colorat. Nu ar trebui sa miroasa a motorina si nu trebuie sa contina ulei. Lasati rezervorul lichidului de racire deschis, porniti motorul si acoperiti cu mâna gura rezervorului. Nu trebuie sa simtiti nicio presiune. Daca totul este in regula, puteti pune capacul la rezervor.

 

6. Verificati fumul
La pornirea motorului uitati-va la fumul evacuat. Fumul de culoare neagru sau gri trebuie sa dispara dupa primele 30 de secunde de la pornire. In cazul in care acesta persista, motorul este posibil sa aiba probleme cu pompa de injectie sau injectoarele.

 

7. Verificati efectul de explozie
Efectul de explozie se manifesta prin scurgerea amestecului de aer – combustibil printre piston si peretele cilindrului prin adapostul arborelui cotit. Aceasta verificarea se face extrem de simplu. Atunci când motorul este pornit, la relanti, o cantitate de presiune rezultata din combustie ocoleste pistoanele si semeringurile si ies in adapostul arborelui cotit. Daca aceasta este mai mare decât limita normala poate avea efecte periculoase precum scaderea randamentului, a puterii sau un consum ridicat de combustibil. Pentru a verifica daca motorul utilajului second hand ce doriti sa il cumparati are scapari de presiune mai mari decât limitele normale, deschideti capacul de umplere cu ulei al motorului si puneti mâna deasupra capacului. Daca simtiti o presiune ridicata atunci motorul trebuie verificat mai atent intr-un atelier, exista posibilitatea ca motorul sa aiba uzuri si aerul sa se amestece cu combustibilul.

 

8 Verificati capacul de umplere cu ulei
Capacul de umplere cu ulei a motorului trebuie sa fie curat si nu trebuie sa prezinte urme de pasta gri. In cazul in care aceasta este pe capac inseamna ca exista apa in ulei sau motorul a functionat cu apa in ulei datorata unei posibile deformari a chiulasei sau o problema la garnitura acesteia.

 

9. Verificati fumul de esapament
Dupa verificararea functionarii utilajului la rece este important sa verificam motorul in sarcina. Pentru aceasta trebuie sa incalzim motorul la temperatura de functionare. Când temperatura acestuia se apropie de cea optima verificati fumul de esapament rezultat. Putin  fum negru in sarcina este normal fiind vorba de un utilaj folosit. In cazul in care fumul negru persista, acesta se datoreaza arderii incomplete a combustibilului, cauzele fiind multiple. Daca in sarcina fumul devine albastru atunci inseamna ca uleiul se amesteca cu combustibilul undeva inainte de ardere, fiind nevoie de asemenea de verificari suplimentare. In cazul in care fumul este alb, rezulta ca in sistemul de evacuare ajunge combustibil nears si in acest caz cauzele fiind multiple.

 

10. Verificati motorul dupa functionare
Dupa prima verificare efectuata a unui buldoexcavator, incarcator frontal, excavator, buldozer, cilindru compactor sau orice alt utilaj si dupa ce ati lasat motorul sa functioneze cel putin 20 de minute atat la relanti cat si in sarcina reverificati aspectele privind scurgerile pe la garnituri.

 

Gasiti aici lista utilajelor second hand verificate inspectate si gata de pus la lucru

 

Verificare Motor Utilaj Second Hand

sursa: masinisiutilaje.ro

Marian Beniamin

Add Comment

Top