CONTACTEAZĂ-NE

0733 040 000

EMAIL

office@utilben.ro

Cum se construiește o afacare care să dăinuiască?

By admin on Iul 29 in Companie.

 

Compania Utilben împlinește  anul acesta 10 ani de la înființare! Drumul acesteia nu a fost deloc ușor, însă cel mai important lucru în succesul unei construcții de business, ca și în construcția oricărui element în viață, este OMUL, care sfințește locul. Așa s-a întâmplat în cazul Utilben, care a fost creat și dezvoltat de către Ruben Marian, Directorul General.

Utilben este încă un exemplu că se poate, chiar și fără resurse materiale inițiale, fără experiență în domeniu, chiar și în România blamată de mulți! După ce am parcurs și noi răspunsurile date de Ruben Marian, am fost la rândul nostru inspirați să facem mai mult, să creăm mai mult și să susținem cât putem de bine mediul și societatea în care trăim! Ne dorim alături cât mai mulți oameni care să gândească și să acționeze în același mod sănătos și constructiv! Iată mai jos povestea Utilben:

Mașini și Utilaje: UTILBEN împlinește 10 ani de activitate anul acesta. Povestiți-ne cum a început și ce anume v-a determinat să intrați în acest domeniu?
Ruben Marian: Numele meu este Ruben Marian. Am 32 de ani și sunt căsătorit cu Oana.
Căsătoria cu Oana a fost cea mai bună decizie din viață mea.

Povestea UTILBEN a început în urmă cu 10 ani. Eu și soția ea Oana, proaspăt casatorititi lucrăm pentru o companie de foraje puțuri și alimentare cu apa. Eu eram responsabil de Marketing și Vânzări și Oana era responsabilă de Departamentul Economic.Deoarece compania crescuse prea rapid în ultimii 2 ani, iar proprietarii afacerii nu au fost pregătiți să administreze creșterea, a început să aibă problem de cash flow și în final a dat faliment. În acel moment a trebuit să îmi analizez alternativele. Prima variantă era să mă angajez în IT deoarece terminasem Facultarea de Automatică și Calculatoarea din cadrul Universității Tehnice. A două variantă era să începem ceva pe cont propriu. Una din responsabilitățile mele la compania pentru care lucrasem era achiziția de utilaje grele din Germania. Am văzut o nevoie în România de utilaje performanțe pentru infrastructura, construcții drumuri, utilaje agricole. Astfel a apărut o idee. Am identificat o nevoie de utilaje performanțe în România. Cum ar fi ca toate utilajele pe care le-am văzut în Germania ar putea să fie disponibile și în România?

Eram pasionat încă de mic de vânzări. Când eram mic vindem legume în piață împreună cu bunica mea, iar asta îmi plăcea foarte mult. Am învățat să tratez obiecțiuni și să servesc clienții. Am început cu o idee în minte, cu un vis dar cu resurse 0. Am fost motivat de nevoia de a purta de grijă familiei mele.

Primii pași i-am făcut destul de rapid. Am făcut un website, am început să stabilesc întâlniri cu firme din Cluj și din împrejurimi care lucrau în construcții și care mă gândeam că ar avea nevoie de utilaje. Eram fericit și entuziast. Primele provocări au venit din partea clienților. Am primit întrebări de genul: Unde ați mai livrat? Care sunt modalitățile de plată? Ce garanții oferiți?

Câteva dintre primele obstacole au fost:
Lipsa bugetelor de marketing, promovare;
Lipsa veniturilor personale. Nici eu nici Oana nu lucrăm în altă parte. După ce ne-am căsătorit nu am mai cerut bani de la părinți. Totuși în această perioadă eram nevoiți să cerem pachete cu mâncare de la părinți din Cărei și de la socrii de la Arad. Îmi era rușine. Plătisem un avans la un apartament, ne mutasem deja și acum trebuia să luăm credit. Pentru că nu am reușit să mai luăm credit, am pierdut apartamentul și avansul plătit.
Presiunea din partea parinitor: Cât aveți de gând să stați fără job? Când va veți angajă odată?
Presiunea prietenilior: dar de ce va chinuiți? de ce nu va angajați undeva că și noi toți? de ce sunteți iresponsabili?
Presiunea din interior: Oare o să funcționeze? Și dacă nu va funcționa? Cum vrei tu să construiești această afacere, fără investiții și fără bani? Cine va cumpăra de la tine?

La început am avut nevoie de multă răbdare și perseveranta. Au fost mai multe luni de muncă grea și fără rezultate. Era o discrepanță foarte mare între ce era în mintea mea și realitatea dură cu care mă confruntam în fiecare zi. A fost nevoie de o muncă susținută și constanța de 1 an de zile pentru a găsi primul client dispus să cumper 1 utilaj de la mine. Primul utilaj vândut a fost un excavator pe roți de 16 tone second hand unei firme din Cluj-Napoca. Am avut momente în care am vrut să renunț? Oh, da! Ce m-a făcut să rezist? În fiecare zi mă gândeam la compania pe care doresc să o construiesc!

Procesul: Am demonstrat că se poate să facem vânzări fără stocuri, fără experiență anterioară, fără condiții de plată. Mi-am focalizat întreagă energie să construiesc această afacere cărămidă cu cărămidă. Au urmat multe alte provocări.

Acum suntem o echipă tânără de aprox 20 de oameni. Suntem recunoscuți ca și principalul importator de utilaje second hand din România. Oferim servicii complete în domeniul vânzării, închirierii, service-ului, pieselor de schimb, leasing, credit, asigurări etc.

Viziunea noastră este că 1 din 10 utilaje grele din Europa să fie vândute și servisate de UTILBEN.

Sunt foarte recunoscător pentru că nu am renunțat la început deși a fost foarte greu. Sunt recunoascator pentru tot ce am construit până în prezent. Înțeleg că tot ce am nu îmi aparține și că sunt doar un administrator.

Îmi doresc să construim mai departe o companie multinațională cu un impact global.
Îmi doresc să dau șansa la cât mai mulți tineri ca să își pună în aplicare cunoștințele și potențialul aici în România
Îmi doresc să trăiesc o viață plină de semnificație și să creez un mediu pozitiv de creștere și dezvoltare.

Mașini și Utilaje: Apoi, ținând cont de cât de dificil e domeniu, ce anume v-a făcut să continuați?
Ruben Marian: La început am fost motivat de nevoia de a purta de grijă familiei mele.
Apoi apoi început să mă înflăcărez de viziuniunea pe care o aveam de a creă o companie multinațională specializată în comerțul cu utilaje. Acum îmi doresc să construiesc afaceri care să dăinuiască și care să aibă un impact pozitiv în lumea în care trăim.
Este important să nu renunți niciodată! Atunci când simți ca îți este greu și că nu ai soluții e important să ai încredere în tine că vei reușii! Cu fiecare încercare nereușită ești cu un pas mai aproape de a reușii!

Mașini și Utilaje: Cum caracterizați parcursul companiei UTILBEN, ținând cont de asperitățile pieței utilajelor de construcții din România, atât în trecut, cât și în prezent?
Ruben Marian: Un avantaj important la o companie mică este că poți să ai creștere chiar dacă piață în care îți desfășori activitatea este în scădere. Noi am început în 2006. În primii 2 ani abia ne-am dezmeticit, apoi am intrat în criză economică. Consider ca această a fost bine pentru noi. Am fost nevoiți să lucruri noi ne dezvoltăm creștem vremuri de . Compania UTILBEN avut creștere fiecare an de la înființare prezent.
Mașini și Utilaje: Care este de afaceri UTILBEN 2015 cum evoluat de 2013 2014?
Ruben Marian: 2015 am avut o creștere cu 9.6% de 2014 cu 166.7% de 2013
Un avantaj important am companiei noastre este oferim posibilitatea clienților de utilaje cu facturare direct din Germania. Din acest motiv de afaceri nu este direct cu numărul de utilaje vândute. Consider 2014 2015 am teritoriile câștigate. 2016 ne-am propus avem o creștere de 30% cifrei de afaceri. următorii 3 ani ne-am propus dublăm de afaceri.

Mașini și Utilaje: Câte utilaje noi, respectiv SH, a vândut UTILBEN în 2015 și ce tipuri de utilaje?
Ruben Marian: În 2015 am vândut aprox 120 utilaje grele. Dintre acestea 18 au fost noi iar restul second hand. Suntem specializați în comerțul cu utilaje second-hand. Momentan vindem aprox 85% utilaje second hand și 15% utilaje noi. În următorii 2 ani ne-am propus să ajungem la 40% utilaje noi și 60% utilaje second hand.

Mașini și Utilaje: Cum s-a desfășurat prima jumătate de an a 2016?
Ruben Marian: Prima jumătate a anului 2016 a fost una bună pentru noi. Am vândut cu 35% mai multe utilaje comparativ cu prima jumătate a anului 2015. Creșterea se datorează și orientării clienților către utilaje second hand pe bază lipsei de proiecte pe fonduri europene. Deasemenea avem o creștere semnificativă la vânzările de utilaje prin Leasing. Începând cu acest an avem un protocol special cu BT Leasing și oferim utilaje în leasing la numai 2.5% dobândă.

Mașini și Utilaje: : Ce rol are activitatea post-vânzare în activitatea generală UTILBEN?
Ruben Marian: Ne-am propus ca odată ce un client a cumpărat un utilaj de la noi, el să rămână clientul nostru fidel timp de minim 20 de ani. Că să ne îndeplinim acest obiectiv este esențial să oferim servicii premium post-vânzare. Este ușor să vinzi unui client odată însă este cel mai dificil să păstrezi un client. Este o prioritate pentru noi să păstrăm clienții mulțumiți. În acest an ne-am propus să ne mai dotăm cu 2 service-uri mobile pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri.

Mașini și Utilaje: Care considerați că sunt cele mai mari provocări în viață unui antreprenor din zonă de comerț cu utilaje pentru construcții?
Ruben Marian: Principala provocare este construirea unui sistem care să funcționeze și să se dezvolte fără mine. Sunt pasionat de ceea ce fac și mă bucur foarte mult ca am găsit un domeniu provocator în care nu mă pot plictisi. Oamenii buni cu care să construiești o echipă performanță sunt de asemenea sunt o provocare. Suntem în continuă căutare de oameni buni. O altă provocare ar fi soluțiile de finanțare pentru clienți și pentru dezvoltarea afacerii. Pentru a te putea dezvoltă este nevoie de soluții cât mai eficiente de finanțare și cu costuri cât mai mici.

Mașini și Utilaje: Care sunt cerințele cele mai des întâlnite din partea clienților dvs? Ce anume apreciază aceștia din partea companiei de la care achiziționează utilajele?
Ruben Marian: Consider de utilaje din -dezvoltat mult ultimii ani. Cerințele clienților au crescut foarte mult. Avem clienți mult informați educați utilajelor decât cu 10 ani. Pretențiile clienților au crescut o cu dezvoltarea pieței serviciilor. trecut clienții ne întrebau doar despre termenul de livrare despre preț, acum clienții ne întreabă despre termenul de garanție. Ce se utilajul se defectează de garanție? Care este timpul de intervenție? Care este consumul de conbustibil? Care este costul de întreținere într-un an?
Clienții noștri au nevoie de utilaje tot mai performanțe și cu multe accesorii. Cerințele clienților au început să fie tot mai specifice în funcție de activitatea companiei. Dacă în urmă cu câțiva ani clienții își cumpărau 1 utilaj pe care încercau să îl folosească la toate lucrările, în prezent se caută utilaje specializate pentru aplicații. Cel mai important pentru clienții noștri este să aibă siguranță că își achiziționează un utilaj bun și gata de pus la lucru. În acest sens compania UTILBEN oferă garanție la toate utilajele vândute.

Clienții apreciază la UTILBEN:
-Promptitudine: Răspundem la cerințele clienților de 10 ori mai repede decât competitorii noștri;
-Avem cea mai variată gamă de utilaje disponibile la vânzare din România;
-Finanțare specială pentru utilaje noi și second hand cu 2.5% dobândă prin BT Leasing;
-Buy-Back la toate utilajele achiziționate de la UTILBEN;
-Consultanță pentru accesarea de Fonduri Europene;
-Garanție pe Satisfacție.
Suntem singură companie din România care oferă Garanție pe Satisfacție la toate utilajele de pe stoc. Garanția pe Satisfacție înseamnă că în cazul în care cumperi un utilaj de la UTILBEN de pe stoc și nu ești mulțumit, poți să îl returnezi în 30 de zile și îți dăm banii înapoi, mai puțin tariful de închiriere pentru 1 luna.

Mașini și Utilaje: Care sunt mărcile de echipamente noi pe care le vindeți în România?
Ruben Marian: UTILBEN este un dealer autorizat pentru mai multe mărci importante de echipamente:
DSB INNOCRUSH-Concasoare cu Fălci și cu Impact cu cea mai mare capacitate de producție din lume.
CAMS-Utilaje de recilcare revoluționare pentru asfalt și beton.
DRESSTA-un producător mondial Buldozere, renumit pentru utilaje durabile, puternice.
PALAZZANI-Buldoexcavatoare, Încărcătoare Frontale și Telescopice dotate cu soluții tehnologice unice și inovatoare în ceea ce privește ergonomia, performanțele, responsabilitatea față de mediu și de siguranță.
KAESER- Producătorul German oferă produse, servicii și sisteme complete de producere, tratare, stocare și livrare a energiei sub formă de aer comprimat.
MINELLI-Excavatoare industriale pentru manipulare.
NTC-Cilindri Compactori pentru drumuri
HYDRARAM-Soluția completă de utilaje și accesorii pentru demolări
AIRO-Nacele și echipamente pentru lucru la înălțime

Mașini și Utilaje: Ce planuri aveți pentru perioada 2017-2020 și cum credeți ca va evolua piață în ceee ce privește tehnologia utilizată în producția de utilaje?
Ruben Marian: Viziunea noastră este că 1 din 10 utilaje grele folosite în Europa să fie vândut și servisat de UTILBEN. Pentru perioada următoare ne-am propus să dezvoltăm 4 sucursale UTILBEN în țara cu showroom, parc de utilaje, service, magazin de piese etc. De asemenea ne dorim să ne extindem activitatea în Ungaria și Republica Moldova.
Tehnologia utilizată în producția de utilaje va evolua mult în perioadă următoare. Avem nevoie de utilaje tot mai performanțe care să fie cât mai eficiente și cu consum cât mai mic de resurse. Tendința în rândul producătorilor de utilaje este de automatizare a proceselor și tehnologiilor pentru a realiză utilaje mai performante, mai rentabile economic și care fi nevoie de intervenția numai pentru folosirea noilor sisteme computerizate.

Mașini și Utilaje: Ce părere aveți față de utilajele din ce în ce mai inteligențe? Dar despre tehnologia utilajelor care muncesc autonom?
Ruben Marian: Utilajele inteligente au rolul de a ușura munca oamenilor. În ultimii ani am văzut tot mai multe inbunatariri al tehnologiei utilajelor. Este important să avem operatori bine pregătiți și care să poată operă aceste utilaje inteligente. Lipsă forței de muncă de calitate din sectorul construcțiilor reprezintă o problemă reală. Utilajele autonome, fără operator sunt o soluție ingenioasă pentru anumite lucrări în construcții. De exemplu la lucrări de terasamente utilajele ar putea să funcționeze autonom și să fie controlate cu ajutorul dronelor. Astfel un operator va fi responsabil cu supravegherea mai multor utilaje de la distanță. Mi-ar place să văd tot mai multe utilaj care muncesc autonom. Ar fi ideal să poți să îi dai taskuri utilajelor și apoi să le urmărești. Încă mai avem nevoie de puțină cercetare și dezvoltare dar nu suntem departe de asta.

Mașini și Utilaje: Descrieți-ne cum se desfășoară o zi normal de muncă a Directorului General UTILBEN.
Ruben Marian: Ziua pentru mine începe în general la 6:00-6:30. Prima oră din zi mi-o dedic mie este un timp special pentru mine. Citesc din Biblie și din alte cărți, meditez, mă rog.
Împreună cu Oana soția mea începem lucrul la birou de la 8:00. Am privilegiul de a fi partener cu soția mea și în business. Ea se ocupă de partea Financiară și Operativă. Ne completam foarte bine. Eu stabilesc unde trebuie să mergem și ea găsește drumul înspre acolo.
Prima jumătate de oră este dedicată stabilirii priorităților și a obiectivelor din ziua respectivă. În primele ore am ședințele interne cu colegii de la management, vânzări, ofertare, tehnic etc. Îmi place să setez ritmul și prioritățile dimineață. Apoi după ce am văzut provocările din ziua respectivă și am stabilit ce vom avea de făcut ca și echipă, îmi fac și lucrul meu.
Toți colegii sunt încurajați să citească min 20 de min/zi în timpul programului o carte din Academia UTILBEN ( propia bibliotecă cu cărți de business și dezvoltare personală)
La amiază în general comandăm mâncare de la caterging și mâncăm împreună cu colegii.
În cursul zilei am mai multe întâlniri cu clienți, furnizori, colaboratori. Mă bucur și de momente când trebuie să vizitez colaboratori din alte țări. Îmi place să călătoresc.

În medie, petrec cam 11-12 ore la birou, uneori programul se prelungește dar încerc, cât pot de des, să ajung acasă că să petrec timp cu Oana soția mea și să am grijă de grădină.
Mașini și Utilaje: Care este motto-ul preferat?
Ruben Marian: Motto-ul UTILBEN: Garanția Utilajelor Fiabile

Mașini și Utilaje: Ce sfat ați da unei persoane care s-ar gândi să înceapă o activitate de import și distribuție utilaje pentru construcții în România anului 2016?
Ruben Marian: Oportunități sunt multe pe piață. Competiția este una destul de puternică în România, dar încă mai sunt multe nevoi care nu sunt bine acoperite.
Primul pas ar să își definească visul, motivația pentru care ar dori să înceapă o activitate de import și distribuitie de utilaje de construcții. Afacerea în șine este doar un vehicol care ne ajută să ajungem acolo unde dorim. Dacă reușim să găsim răspuns la întrebarea De ce? Atunci totul va fi mult mai ușor. M-aș axă pe utilaje necesare pentru infrastructura, alimentare cu apa, canalizare, energie electrică, construcții drumuri. Consider că avem mult de lucru în România până ce să ne punem la punem la p unct toată infrastructura. Apoi ar trebuii să aleagă categoria de utilaje pe care să o distribuie. Când ești la început este important să fi specific și nisat.

admin

Add Comment

Top